Nov 5, 2010

iLMU..BUDi..BAKTi

Dear Diary..

Hari ni..(6 nov 2010) jam 2 petang nanti..(tarikh yang kat blog aku nie lambat satu hari...)aku dan beberapa orang kawan ku yg lain akn mjadi sukarelawan banjir..announcement pg2 lagi bgtau plu bkumpul d bus stop jam 2..Korang mayb x pcya...mmg lama aku dh myimpan niat utk mjadi sukarelawan dan mbantu mangsa2 bncana alam..dulu swaktu bncana Tsunami mlanda...aku pnh mmnta kbnaran drp parents nk join jd sukarelawan di acheh...tp diaorg x bnarkan..sdih juga p nak buat macam mana..Mayb lom sampai waktunya Tuhan m'izinkan aku utk mjadikan diri sbg volunteer...
Hari ni...indah pada waktunya...Tuhan merencanakan kami pergi mbantu...Thanx GOD kerana mberi ksempatan ini...mmg spt motto UUM...
"iLMU..BUDi DAN BAKTi..".....
~Manusia yang mrangkap penghuni dunia yang telah di amanahkan oleh Tuhan untuk mjaga dunia..haruslh berilmu...bukan sahaja daripada aspek akademik..malah daripada aspek agama..Dengan ilmu yang ada di dada...kta yang bglar manusia perlu myumbang budi dan berbakti kpd saudara kta tanpa adanya diskriminasi..sering mbantu kerana kta penghuni dunia...tidak harus ada perbezaan kerana kta satu...

**cinta itu sesuatu yang indah....
**cinta itu sesuatu yang myatukan..
**cinta besar kuasanya..
**cinta mendekatkan jurang yang jauh..
**cinta merapatkan yang dekat..
**cinta memberi saat memerlukan..
**cinta saling mdoakan..
**cinta mengubah segalanya...
**kerana CINTA TUHAN kepada kita...adanya kita di dunia..**

Lurviebie ^_^

No comments:

Post a Comment