Nov 12, 2010

MATIUS 25:1-13

Dear Diary..

Syukur untuk hari ini...walaupn kami ahli-ahli CG tidak dapat bersemuka face to face bible stdy mcm biasa..tapi kami dapat buat bible study daripada online mlalui CG MUAMALAT Mmmuaaahhhhh...Terima kasih untuk Sist Ey kerana mnubuhkan group CG Muamalat Mmuahhh dlm FB..Syukur dan puji Tuhan atas rencana yang telah tersedia untuk kita..DIA tahu bahawa kita harus saling-mguatkan dan mdorong antara satu sama lain..
Malam tadi pelajaran kami melalui Matius 25:1-13..Bab Gadis-gadis yang bijaksana dan gadis-gadis yang bodoh..Tersangat mberkati..Dalam ayat yang terdapat dalam bible ni terdapat ayat 12 dan 13 yang ingin di kongsi agar semua kita turut di berkati melaluinya..

Matius 25:12-13
"TETAPI IA MENJAWAB: AKU BERKATA KEPADAMU, SESUNGGUHNYA AKU TIDAK MENGENAL KAMU..KARENA ITU BERJAGA-JAGALAH SEBAB KAMU TIDAK TAHU AKAN HARI MAUPUN AKAN SAATNYA"

Daripada ayat di atas..mbuatkan aku tersentuh..adakah aku antara manusia akn di beritahu Tuhan nanti bahawa DIA tidak mengenal aku?Terlalu banyak dosa yang di lakukan sepanjang aku di dunia..Daging itu lebih kuat daripada imanku..Kita tahu bahawa sesuatu yang salah kita lakukan tetapi kita sering lalai malah terlalu mgikut kemahuan daging..
Aku tidak mahu seperti gadis-gadis yang bodoh dalam Matius 25:1-13 ini...tetapi aku mahu menjadi gadis-gadis bijaksana yang sentiasa bersedia akan kedatangan Pencipta..Aku mahu sentiasa berjaga-jaga kerana DIA tidak pernah mberitahu bila DIA akan datang..
Sangat tersentuh dan di berkati melalui bab ini..Tuhan mgasihi dan mcintai kita..DIA menegur kerana cintaNYA dan mahu kita bersama DIA di takhtanya saat itu nanti..
Terlalu tinggi cinta Bapa untuk kita sehingga DIA mencipta kita serupa gambaranNYA..DIA menhembuskan kita nafas kehidupan..Malah sanggup mgorbankan PUTERA TUNGGALNYA demi dosa kita..Memberi kita ROH KUDUS sebagai penolong saat kita di dunia..Sucinya cinta Bapa itu..DIA ialah pyelamat dan jalan kebenaran..Terima Kasih TUHAN kerana mlayakkan aku ini memanggilMU Bapa..

~Kasih dan cinta BAPA DI SURGA adalah cinta sejati yang kekal dan tidak pernah berubah dari dulu..kini dan selamanya..~
~Terima Kasih BAPA..PUTERA dan ROH KUDUS~
~I LOVE YOU FOR EVER~

Lurve ^_^

No comments:

Post a Comment