Mar 6, 2011

HEART

Dear Diary,
kau tau cinta tu apa?kau tau kasih syg tu mcm mana?aku pasti kau tau..tapi x pasti konsep kefahaman kau tahap mana..sbb aku pn kadang-kala confius..-.-
semalam kwn baik aku col...aku rasa ko tau siapa yg aku mksdkan tu..dari cerita yg kwn baik aku bgtau n luah kt aku..timbul perasaan geram, sakit ati, myampah dan semua yg ada...bkn myampah dgn kwn baik aku tu..tapi myampah dgn watak manusia yg ada dlm cerita dia...


Dear Diary,
aku heran dgn watak manusia yg berada dlm luahan cerita kwn aku tu..knapa lah kurang btul tahap perasaan sesama insan ada dlm diri dia?knapa lh ngok btul nk mganggu khdp org lain sedangkan dia sndri tau org yg dia ska tu tunang org...knapa lh nk mhancurkan khdpn org lain..mana letak maruah dri dia?sdgkan dh byk kali org bgtau jgn ganggu!jgn ganggu!tapi..msh nk mganggu....




Dear Diary,
pada pandangan aku, mskipun kita cinta, kasih dan syg kat sesorg..kita plu tau batasan perasaan tu..jgn smpai perasaan kita yg ada tu smpai ke tahap obses..memang x slh myayangi dan myintai...tapi bpada-padalh..sbb mayb perasaan kita tu myakitkan org lain atau mhancurkan khdpn org lain...kita ada otak dan akal yg Tuhan bagi..guna dan pakailh..jgn d simpan...


Dear Diary,
myintai dan myayangi sesorg x smstinya kita plu mmiliki org tu..bila org tu dh ada pilihan dia sndri..knapa nk mganggu khdpn dia?kan lbh baik kita doakan dia hepi dan bahagia dgn pilihan dia..itu lbh bmkna dripda nk bsama dia tapi terseksa sbb dia syg kt org lain..anggaplh jodoh setakat tu jer..jgn cuba mlawan takdir sbb Tuhan dh menentukan siapa jodol kita...

p/s : kpd kwn2 kt luar sana..myayangi seseorang atau kekasih bpada-padalh..sbb ada lg kasih yg lbh bnilai..myintai seseorg tu bhati-hatilh, spy kbahagiaan yg kita cuba bina tu tidak berada di atas penderitaan org lain.....>.*

No comments:

Post a Comment