Nov 12, 2010

KASiH ( 1 KORINTUS 13:4-7 )

Dear Diary..

Saat ini aku teramat berkerinduan berkongsi ayat yang sentiasa menjadi pegangan dalam hidupku...Aku percaya bahawa setiap daripada Umat Kristian mempunyai ayat favourite dalam bible..
Ayat ni daripada 1 Korintus 13 :4-7..Melalui ayat ni aku cuba belajar menjadi seorang Kristian yang baik..

Kasih itu sabar; kasih itu murah hati: ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong. Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak menyimpan kesalahn orang lain. Ia tidak bersukacita karena ketidakadilan, tetapi kerana kebenaran. Ia menutupi segala sesuatu, percaya segala sesuatu, mengharapkan segala sesuatu, sabar menanggung segala sesuatu..

 Melalui ayat bible ini..memang ada yang tidak termampu aku contohi kerana aku manusia biasa..Selalu alpha dan kadang-kala terlupa bahawa ayat ini panduan dalam hidupku...Tapi aku percaya bukan kerana kuat dan gagahnya aku tetapi kerana roh kudus aku mampu juga mengambil satu daripada ayat untuk terus di praktikan dalam hidup seharian..Ayat itu adalah KASIH ITU SABAR..Ini kerana Indah itu pada waktunya..Jadi kesabaran itu penting..Dalam apa pun yang kita lakukan dan kita hadapi dalam hidup..Teruskan bersabar bukan sahaja demi diri sendiri tetapi juga orang lain..Buah kesabaran itu akan mdatangkan hasil pada waktu yang sesuai...Percaya dan Yakinlh bahawa Tuhan itu melihat kesabaran kita..Kesabaran kita tidak akan pernah sia-sia..Janji Tuhan itu YA dan AMEN...........^_^


Lurve   ^_^


No comments:

Post a Comment